Perhentian islands

8 mei 2014 - Perhentian Islands, Maleisië

We werden om 5u 's morgens opgehaald om met een minibusje naar de andere kant van Maleisië te rijden. Ik zat naast de chauffeur en heb echt enkele keren gedacht dat mijn laatste minuut was aangebroken. Wat een cowboy zeg! We kwamen dan ook veel eerder dan gepland aan bij de haven, zodat we om 11u al in ons hotel in Perhentian stonden.

We verwisselden snel onze kleren voor onze bikini en gingen richting long beach. Dit is echt het paradijs. Er lagen amper mensen op het strand, dus we huurden een parasol en 2 rieten matjes en waren klaar voor een middagje genieten. Op het strand zijn meerdere bars en restaurants, waar je voor enkele euro's meer dan genoeg kan eten. We proefden onder andere roti canai. Dit is een soort pannenkoek, maar met veel mogelijkheden qua vulling. Ik probeerde die met tonijn, groentjes en kaas en Joyce koos voor die met enkel kaas. Mmmm, heerlijk!

Het zeewater was ook fantastisch, met golven waar je gemakkelijk enkele uren op kon dobberen zonder je te vervelen. Achter het strand zag je dan weer het groen van de jungle en om je te verplaatsen rond het eiland waren er watertaxi's.

Onze kamer was weer iets anders. Op het eerste zicht zag het er netjes uit, maar toen we de eerste avond terug kwamen van ons avondmaal, zagen we overal waar we keken beestjes. Een soort vliegende reuzemieren. Brrr, dan voel je het ook spontaan overal kriebelen. We zijn erin geslaagd om de meeste mieren te doden, met behulp van mijn waterfles, maar sliepen toch de hele nacht onrustig. Je weet nooit dat je op een onbewaakt moment met je mond open slaapt en er eentje naar binnen vliegt he, hehe. Jakkie!

De volgende ochtend gingen we lekker gaan brunchen op het strand gevolgd door een frisse duik in het water. We bleven enkele uren op het strand en toen we terug kwamen in onze kamer, zagen we dat er overal kleine miertjes waren om de lijken van de reuzemieren op te eten. Toen die weg waren, gingen we even onze mails bekijken en iets eten en toen we weer terug kwamen, zaten er 2 kakkerlakken in de kamer. We hebben beiden in Spanje kakkerlakken gezien in en rond de huizen,  maar die van hier zijn echt gigantisch. Toen hebben we toch maar even hulp ingeroepen van het hotel, hehe.

We hebben ondanks al die vieze beestjes wel heel erg genoten van het Perhentian eiland. Ik ben blij dat we er nu geweest zijn, terwijl het nog niet toeristisch en gewoon lekker puur is. Ze zijn volop bezig met de aanbouw van nieuwe hotels en dan zal de rust ook voorbij zijn en zullen de prijzen de lucht inschieten. We hebben dus geluk gehad.

Gisterenochtend zijn we opnieuw vertrokken richting Kuala Lumpur, waar we onze laatste 3 dagen zullen doorbrengen vooraleer we zaterdag terugvliegen. Het zit er bijna op, maar toch nog eventjes genieten!

Tot de volgende (en ook de laatste, hehe)!

1. Hilde (mama):
    8 mei 2014
    Kijk toch maar goed in je bagage naar vreemde beestjes want ik ben daar absoluut geen fan van.
  2. Isolde:
    8 mei 2014
    Ik kijk er zo naar uit om je terug te zien. Geniet maar volop van de laatste dagen
    xxx
  3. Opa:
    8 mei 2014
    In Ieper heb je geen strand ,geen parasols aan de long beach ,geen golven om op te dobberen ,maar ook geen mieren,noch
    kakkerlakken, maar harten,die zullen opbloeien bij je aankomst
    en armen om je te knuffelen. Tot zolang !!