Nog enkele dagen heerlijk genieten..

1 mei 2014 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Onze laatste dagen op Bali hebben doorgebracht ergens tussen Jimbaran en Uluwatu. We hadden een heel leuk hotel, met een zaaaaaaalig bed waarvoor je een aanloop moest nemen om erop te geraken, hehe. Het hotel lag boven op een berg, dus we hadden mooi uitzicht over de kust en de luchthaven en als kers op de taart hadden we een infinity pool. Zaaaaaaalig!!!

Het hotel had een gratis shuttleservice naar het strand en een shoppingcentrum, dus daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. Maar het allereerste wat we gedaan hebben nadat onze rugzak op de kamer lag, was een frisse duik nemen in het zwembad. Hemels! Een beetje voorbij ons hotel had je een klein restaurant waar de locals gaan. We zagen nasi goreng op het spandoek staan, dus we bestelden elk een portie. Het is echt wel zo dat je het beste eten krijgt waar de lokale bevolking ook zit. De nasi goreng was lekker pikant met een smaakvol omeletje er bovenop en kroepoek met gekleurde randjes en we betaalden net iets meer dan een euro voor beide porties samen. Wat wil een mens nog meer?!

Om 16u kwamen ze ons ophalen om ons te brengen naar een shoppingcenter in Kuta, waar we enkele uurtjes konden rondsnuisteren en iets konden eten vlakbij het strand met een lekkere mojito. Aan de andere kant van het restaurant zaten 3 Chinezen, waarvan de ene eerst halfnaakt boven het zwembad hing, om dan gekruld in zijn stoel zijn eten op te eten. Het blijft toch mijn minst favoriete Aziatische volkje, de Chinezen.

De dag erna hadden we de shuttlebus geboekt om te gaan naar het Pandawa strand. Dit strand is redelijk onbekend, maar het is het mooiste strand waar we zijn geweest. Het zeewater was perfect en koelde je goed af, we hadden een ligbedje om heerlijk te relaxen en het zand was wit en lekker zacht. 's Avonds zijn we naar het Jimbaran strand gegaan, waar we zeevruchten hebben gegeten op het strand, vergezeld van een lekker glaasje rose wijn en een prachtige zonsondergang. Op het strand liepen ook enkele muzikanten rond, die leuke liedjes zongen. Echt een perfecte avond!

Tijdens onze laatste dag op Bali zijn we nog iets verder richting het zuiden gegaan, nl. naar het Dreamland Beach. We hadden al vaak gehoord dat dit een prachtig strand was waar de lekkere surfers te vinden waren. Groot was de teleurstelling toen bleek dat dit niet waar was! Het strand was vervuild, in zee voelde je constant vuilnis langs drijven en de enige surfers die er waren, waren misschien in een ver verleden knap, maar hadden nu al de leeftijd van mijn ouders bereikt.. Het was trouwens supermoeilijk om in de zee te geraken, omdat je constant teruggeduwd werd door nieuwe golven.

Na anderhalf uur waren we het beu, dus zijn we nog iets zuidelijker gegaan, tot Uluwatu. Daar heb je een tempel op een rots, waar je fantastische zonsondergangen kunt zien. Bij die tempel zaten ook weer veel apen, die de hele tijd eten kregen van de toeristen. We zagen een dikke aap, die aan het knabbelen was op een zonnebril, hehe. Grappig om te zien en maar goed dat we onze brillen veilig hadden weggestopt.

We hebben enorm genoten van onze 3 weken Indonesië. Het land heeft zoveel te bieden en ons verblijf is dan ook echt voorbijgevlogen. De Indonesiërs zijn echt mijn favoriete Aziaten, de nasi goreng zijn we nog steeds niet beu gegeten (wonder boven wonder) en de natuur is echt waaaaaaaaw!

We zijn deze morgen naar Kuala Lumpur gevlogen. De vlucht stond gepland om 6u, dus om 3u30 kwam de taxi ons ophalen. Toen we aankwamen op de luchthaven zagen we dat de vlucht een uur later was. We waren blijkbaar niet de enige die dit niet wisten, want aan de incheckbalie stond na ons een ellenlange rij wachtende mensen.

Nu zijn we dus in Maleisië. Ons laatste land.. ik ben benieuwd!

Tot de volgende

1. Isolde:
    1 mei 2014
    Amaai, niet te geloven dat het al jullie laatste bestemming is. Veel plezier en geniet er nog van xxx