Seminyak

28 april 2014 - Seminyak, Indonesië

Seminyak ligt aan de andere kant van Bali, maar nog steeds in het zuiden. We hadden een leuk hotel geboekt op enkele minuten wandelen van het strand en vlakbij verschillende winkels en restaurants. We hadden gelezen dat er hier veel winkels en shoppingcentra waren en aangezien we onze kleren nog steeds beu zijn, klonk dit als muziek in de oren.

Toen we er voor de eerste keer doorreden met de taxi zagen we enkele mooie winkels, dus we begonnen de volgende dag vol goede moed aan onze zoektocht naar iets moois. Alleen zagen de winkels er in het daglicht iets minder aantrekkelijk uit. We namen dus de taxi naar Kuta, waar je enkele shoppingcentra hebt met winkels zoals Zara, Stradivarius en Mango. Er zitten in Kuta veel Engelsen, dus de mode daar was vooral op hen gericht. Niet ons ding! Kuta wordt trouwens het Lloret de Mar van Bali genoemd en het is ook veel te toeristisch, dus we waren blij dat we konden vertrekken.

De dag erna wilden we even genieten van het strand en nog een beetje kleur opdoen. Maaaaaarrrrr het strand was heet, het zeewater ongelofelijk warm en de zon zorgde ervoor dat we beiden na een uur al een beetje verbrand waren, ook al hadden we allebei een goeie laag zonnecreme gesmeerd. Je zou denken dat we er ondertussen ook wel weer beter tegen kunnen, maar de zon was in Seminyak echt te fel, zodat je zelfs na 5 minuten al rood begon uit te slaan. Het zonnen hebben we dus maar gelaten voor wat het was, zo graag willen we dat kleurtje ook weer niet, hehe.

Dan maar terug naar het enige andere wat we hier konden doen, shoppen! We gingen dit keer de andere kant op en daar zaten nog wat meer winkels. Joyce vond een leuk kleedje en ik vond een mooi zilveren hangertje met de flower of life, wat blijkbaar ook geluk brengt. Ik had dit hangertje al enkele keren gezien en kon het nu dus niet laten hangen.

Ook al was er niet echt veel te doen, we hebben ons goed geamuseerd in dit leuke stadje. De sfeer is echt gezellig, er zijn genoeg lekkere restaurantjes en voor de mensen die een massage willen, zijn er genoeg aanbiedingen. Er was nog iets wat ons een beetje bizar leek en dat was het uithangbord waarop stond: magic mushroom. We hebben het niet uitgeprobeerd, maar moest iemand ooit nog es naar Bali gaan en het uittesten, laat me weten wat het was he, hihi.

Ondertussen zijn we weer wat zuidelijker, nl tussen Jimbaran en Uluwatu, maar daar horen jullie snel meer over.
Tot de volgende!

Van reisblog naar fotoboek