eerste kennismaking met Bangkok

29 december 2013 - Bangkok, Thailand

Hier zijn we dan!

Na een dag reizen tussen de Arabieren en spleetoogjes -al dan niet met een kapje voor hun mond- kwamen we gisteren aan in Bangkok. We namen voor het gemak een taxi, samen met een Duitse vrouw die alleen reisde en hebben toch enkele keren ons hart vastgehouden.  Ze halen hier in langs links en rechts, gebruiken geen richtingaanwijzers,  maar verwittigen de andere chauffeurs met hun toeter, zodat die toch op tijd stoppen.

De taxichauffeur zette ons in een grote straat af en dan moesten we met behulp van wat Thais gebrabbel van de chauffeur onze guesthouse zien te vinden. Gelukkig zijn we door onze job wel getraind om plaatsen terug te vinden, dus vonden we snel onze thuis voor de komende 4 dagen.

Ondertussen waren we echt heel moe, door bijna niet te slapen (voor ons op het vliegtuig zat een vrouw die maar bleef hoesten. We dachten zelfs enkele keren dat ze het niet zou overleven) tijdens de vlucht, dus we hebben enkele uurtjes geslapen. Toen we wakker werden, was het 8uur 's avonds, tijd om nog es Bangkok te verkennen by night. We zitten in een guesthouse die vlakbij een aantal restaurantjes ligt, ideaal dus om es kennis te maken met de Thaise keuken.

We vroegen noedels met kip en een chinese saus, alleen zagen de noedels er helemaal anders uit dan verwacht, nl. dik en wat aan de slappe kant. Nuja, ook al zag het er niet zoooo heel smakelijk uit, de honger overwon en het was eigenlijk wel lekker en vooral goedkoop.

Vandaag werden we wakker om 13u30, na maar liefst 14u slapen, hihi. Het was buiten een aangename 30 graden (niet dat we jullie jaloers willen maken hoor, mihihi). We besloten om het koninklijk paleis te bezoeken, maar daar waren we een beetje te laat voor, dus dat doen we morgen. We kwamen onderweg een hele vriendelijke Thai tegen die ons de tip gaf om Wat Arun te bezoeken, aan de andere kant van de rivier. Wat een commerciële boel om aan de overkant te geraken, ze stelden een boottochtje voor met een drijvende markt (met maar liefst 2!!! bootjes) en Wat Arun voor 1300 baht. Echt overdreven, dus we gingen nog wat verder en kwamen uiteindelijk bij een ferryboot die de overzet deed voor slechts 3baht :).

Wat Arun is een ongelofelijk mooie boeddhistische tempel, die je kan beklimmen. Ik heb normaal geen hoogtevrees, maar die trap was zoooo steil, dat het toch even slikken was. We zijn we 2 verdiepingen omhoog gegaan en het is echt fantastisch om te zien. Overal zie je mozaïekjes, olifanten en goden verwerkt in die tempel. Je weet soms echt niet waar je eerst moet kijken. Maar wat je natuurlijk hebt met naar boven gaan is, je moet vroeg of laat toch terug naar omlaag. Brrr, die eerste stap was de ergste! De truc was om niet te denken aan uitglijden en met je been altijd langs de trede te gaan, want de treden waren zooo smal (echt gemaakt voor Aziaten) en hoog. Maaaarrrr, we zijn er geraakt zonder schrammen :). Foto's volgen nog, daarvoor moeten we eerst een computer vinden.

Morgen gaan we naar het koninklijk paleis, Wat Pho en Wat Phra Kaew.

Tot de volgende!

1. Isolde:
    30 december 2013
    Gelukkig heb je de overzetboot gevonden. Toen wij daar waren, namen we die ook en toen kostte die nog maar 2 bath ;-). Het leven is overal duurder geworden hé, hihi. Wat Arun is idd schitterend, maar het koninklijk paleis is pas de max. Veel plezier morgen!!
    xxx, Isolde, Eric & Pauline
  2. Opa:
    30 december 2013
    Je hebt werkelijk "schrijftalent", Dolfijntje !!.Bovendien zeer interessant.Wij stappen bijna met je mee,trap voor trap.
    Veel kijkgenot in het paleis Wat Pho (ons nog onbekend).
    Lieve groetjes !.
  3. Papa:
    31 december 2013
    lieve zus, voor jullie is het bijna nieuwjaar! geniet en bewonder vooral al het mooie van het indrukwekkende oosten.
    alvast fijne overgang.
    Groetjes
  4. Opa:
    31 december 2013
    Het moet nu 27' na middernacht zijn; daarom een "Gelukkig Nieuwjaar", Dolfijntje, en dus ook een "dol , fijn jaar" gewenst van Opa en Oma !.
  5. Sylvia:
    1 januari 2014
    Klinkt allemaal goed meiden? Allebei een heel erg mooi en gelukkig 2014 en die is bij jullie al begonnen geniet ervan.!!!!!!!!!
  6. Hilde (mama):
    2 januari 2014
    Het begint hier al goed, je blog houdt me niet op de hoogte van je nieuwtjes (grr =( ), vandaar deze 'late' reactie.
    Je nieuwjaarswensen kwamen goed aan en de onze zijn wellicht ook al bij jullie beland.
    We hebben alvast genoten van je eerste verslag en de mooie foto's ! Tot de volgende, liefs mama
  7. Kimberly:
    23 januari 2014
    Amai, een hele belevenis zo te lezen.
    In Bali gaat het verkeer er op dezelfde manier aan toe hoor. Ze steken daar ook voor langs alle kanten, geen richtingsaanwijzer maar een toeter om te zeggen van: "Ik ben daar".. :-)
    In Bali heb je ook nog massa's scooters die tussen auto's rijden. Dus hou je maar vast ! :-)
    En zoals altijd, wie langer zoekt, die vindt.. Was wel serieus prijsverschil voor diene boot !