eilandhoppen

8 januari 2014 - Koh Samui, Thailand

Na Bangkok stond Phuket op het programma. Wat een kuteiland zeg! We hadden iets geboekt in phuket town en kwamen terecht helemaal op het einde in zo'n klein straatje. Het appartement was op zich wel oke, maar in de omgeving was echt niets. We bleven er 2 nachten en we hebben allebei de avonden minstens anderhalf uur lopen zoeken naar een plekje om te eten, om dan telkens bij de pizzahut uit te komen!!

We hebben vanaf Phuket wel een daguitstapje gedaan met een boot richting het James Bond eiland, naar een grot vol vleermuizen, kanoën doorheen en rondom grotten en bij de laatste stop konden we zwemmen. Leuke dag met als gevolg mooie rode schouders.

Na de 2 dagen Phuket namen we de ferry naar Ko Phi Phi,  een eilandje op 2 uur varen. Dit eiland is in tegenstelling tot Phuket echt ongelofelijk mooi. Je hebt er enkele Bounty stranden, precies het paradijs op aarde. We hebben eindelijk es wat kleur bijgekregen en zijn niet langer de bleekscheten :-).
We kregen ook een plannetje waarop stond: viewing point 30min walk. Dus na onze strandsessie namen we een douche en wilden we de uitzichten toch es bewonderen. Ik heb echt al lang niet meer zo afgezien. De viewing point was inderdaad op een half uur wandelen, maar wat ze er wel niet bijgezet hebben op het plannetje is hoeveel trappen je eerst moet doen vooraleer je aan de ingang komt van het uitkijkpunt. En alsof dat nog niet genoeg afzien was, moesten we daarna nog een dikke 10min een steile helling op.Gelukkig was het uitzicht dat je had van bovenaf echt wel fantastisch. Alleen jammer dat het daar krioelde van de muggen. Enkele muggenbeten verder, gingen we weer naar beneden en iedereen die we tegenkwamen was aan het hijgen. Hihi, dit deed ons toch wat beter voelen. Zelfs de meest getrainde personen zouden in die vochtigheid afzien bij de beklimming.

In elk geval hadden we ons eten voor die avond dubbel en dik verdiend, dus we zijn tapa's gaan eten. Mmmm!!

De dag erna namen we de ferry naar Koh Samui. We zaten gelukkig niet ver van de haven, dus moesten niet ver lopen met die rugzakken. Koh Samui viel een klein beetje tegen na Ko Phi Phi.  Hier zijn de stranden bijlange niet zo mooi en terwijl je daar fijn zand hebt, zijn het hier zandstranden met kleine kiezelsteentjes ertussen. We hebben hier de grote boeddha gezien en hebben met de taxi toch een groot stuk van het eiland gezien.

Vandaag nemen we de bus en boot naar Ayuthaya. Het wordt weer tijd dat we wat cultuur kunnen opsnuiven. Tot dan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa:
    8 januari 2014
    hallo allebei, blijkbaar zijn jullie fantastische momenten aan het beleven! Met zo'n beschrijving leef ik volledig met jullie mee! Tot.....
  2. Opa:
    9 januari 2014
    Dank voor de reisverhalen,die ons blijven boeien en waardoor wij haast stap voor stap jullie kunnen volgen ,al is dit misschien niet altijd wenselijk !.Je hebt werkelijk schrijverstalent ,na Jetair kan je nog journaliste worden.
    in afwachting: nog veel reisgenot.
  3. Marie:
    10 januari 2014
    Hey zusje,
    Amai het klinkt wel leuk.
    Je zou zin krijgen om zelf naar de plekjes te gaan.
    Tegen dat jullie terug zijn zal jullie conditie op en top zijn van al dat wandelen en die trappen :D
    Geniet ng van jullie reis.

PS.Update vanuit Ieper Mn examens gingen goed :D
  4. Sylvia:
    10 januari 2014
    Fantastisch als ik dit allemaal lees. Ik zie dat jullie op en top aan het genieten zijn. Ga zo door allebei!!!!!!!!!!!! Veel kijk en geniet plezier