Nha Trang

23 maart 2014 - Nha Trang, Vietnam

De busrit van Hoi An naar Nha Trang verliep zonder problemen en de chauffeur was gelukkig iets beter dan bij de vorige busritten. Om 6u kwamen we aan in Nha Trang en namen we de taxi naar het hotel. Toen we daar aankwamen, waren de deuren nog dicht. Na een eindje schudden aan de poort, kwamen ze gelukkig wel opendoen. Alleen hoorden we dat we pas om 12 u konden inchecken. Dit was ook wel het laatste wat we wilden horen, maar er zat niets anders op dan te blijven wachten. We hebben wel al meerdere keren ondervonden dat je sneller krijgt wat je wil als je in de receptie blijft zitten. En ook dit keer werkte het. Om 8u45 kregen we onze kamer en konden we nog wat slapen.

Nha trang wordt vaak beschreven als een paradijs voor strandliefhebbers. We hadden tijdens de eerste maand een bruiner kleurtje gekregen door het reizen, maar na Nepal en China was deze kleur ook weer weg. Aangezien we ook niet wit kunnen terugkeren, was Nha Trang de ideale plek om weer wat aan onze kleur te werken.

Het strand zelf viel een beetje tegen aangezien het vol kleine steentjes ligt, wat niet echt aangenaam is om over te wandelen. Maar de zee was fantastisch! Grote & mooie golven, die het een beetje moeilijker maken om erin te geraken, want ze duwen je altijd terug, maar eens je voorbij die eerste golven bent, is het heerlijk. Dan laat je je gewoon drijven op die golven en besef je toch ook weer hoe klein en machteloos je bent.

Wat we ook niet wisten voor we in Nha Trang aankwamen, is dat het er stikt van de Russen. Zo erg zelfs dat je flyers of menukaarten krijgt in het Russisch en dat de locals je ook spontaan in het Russisch aanspreken! Door de voorbije jaren te werken in het toerisme, heb ik het absoluut niet voor de Russen en ons als Russen aanzien, zagen we dan ook als een belediging.

Ook op het strand hoorden we ook bijna alleen maar Russisch. Maar alsof dat nog niet onaangenaam genoeg is, zag je ook overal waar je keek Russen rechtop staan of in rare posities liggen om overal even bruin te worden. Hier word je ook niet warm van. We hielden het 2x bijna 2 uur vol vooraleer we het nietsdoen (en die Russen) weer beu waren.

Behalve het strand valt er weinig te beleven in Nha Trang, dus we zijn blij dat we weer ergens anders heen kunnen. We hebben in elk geval wel weer wat meer kleur en dat was uiteindelijk onze bedoeling. We laten de Russen (hopelijk) achter ons en zijn nu onderweg naar Mui Ne. (De bus heeft wifi, heeeeerlijk! De tijd vliegt zo voorbij als je wat filmpjes kan kijken)

Tot de volgende!

1. Opa:
    23 maart 2014
    Toch niet te bruin bakken !.

Verdere goede reis
  2. Denny:
    23 maart 2014
    Leuke reisverhalen! Jullie kennen ons niet, maar wij gaan met onze dochter (3 jaar) in mei/juni naar China (23 dagen). Wij bezoeken Beijing, Taiyuan, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Guilin en Hong Kong. Vorig jaar zijn we in maart 3 weken door Vietnam gereisd (Ho Chi Minh City, Nha Trang, Da Nang, Hue, Hanoi en Halong Bay). Vietnam is fantastisch, vooral Hue! In oktober vorig jaar 3 weken door Thailand gereisd (Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai, Phuket, Koh Phi Phi, Ao Nang en Krabi). Have fun!
  3. Goedele:
    24 maart 2014
    Zalig! Mui Ne ziet er ook niet slecht uit:-)