Vientiane

3 maart 2014 - Vientiane, Laos

We kwamen 18 uur na vertrek in China aan in Vientiane. Toen de deuren van het vliegtuig opengingen, voelden we direct de warme lucht. Zaaaaaalig! Het was 32 graden en dat om 11u 's morgens, hehe. Het eerste wat me opviel, was de vriendelijkheid van de mensen. Echt een verademing na de voorbije weken!

Vientiane is de hoofdstad van Laos en het is ongetwijfeld de kleinste hoofdstad die ik ooit gezien heb. We konden bijna alles te voet doen en moesten maar een kleine 20 minuten wandelen naar de verste tempel. Ideaal! Ons hotel lag in het centrum, met aan de overkant een sushi restaurant en een supermarkt en met aan de ene kant van het hotel een wijnhuis en aan de andere kant een oud vrouwtje die lekkere stokbroodjes met la vache qui rit kaas smeerde voor 1 euro. Neeneen, ons hoorde je niet klagen!

We bezochten hier enkele tempels, waar je weer de mooie boeddhabeelden ziet en niet die dikke Chinese boeddha. Het nam alleen wat minder tijd in dan we gedacht hadden, maar dat kwam gelukkig goed uit, want vanaf 14 uur werd het te heet om nog rond te lopen. Dan maar een siësta he, hehe. 's Avonds gingen we naar de rivier, waarlangs er een gezellig wandelpad liep met vlakbij een avondmarkt met souvenirs (lees: rommel). We dronken een wijntje bij zonsondergang, kregen bier van enkele locals (hebben we toch vriendelijk teruggegeven,  hehe) en aten vol-au-vent bij een Belg. Wat wil een mens nog meer?!

De dag erna gingen we naar het Boeddha park, op 17km van de stad. Het park is een verzameling van allemaal verschillende boeddha beelden. Echt heel apart om te zien en zeker ook een aanrader! Toen we even aan het genieten waren van de schaduw, kwam er plots een groep van 16 Koreanen onze richting uit met de vraag of ze met ons op de foto mochten. We worden nog echt bekend hier in Azië,  hehe.

Twee dagen in Vientiane is echt wel voldoende tijd om alles te zien. Deze morgen namen we de bus naar Vangvieng en morgen beginnen we aan onze ontdekking hier.

Tot de volgende!

1. Papa:
    4 maart 2014
    Hallo allebei,
    Met zonnig warm weer, een soepkieken, koetjeskaas,
    en een lekker wijntje kan het inderdaad niet meer beter.
    Geniet ook nog van de mooie boedha's!
    groetjes
  2. Hilde (mama):
    5 maart 2014
    Dag Meisjes,
    Gaan jullie tuben in Vangvieng ? Voorzichtig zijn !
    Hier genieten we van de eerste lentedagen. Die toveren ook al bij vele mensen een glimlach op het gezicht.
    Tot de volgende .....
    xxx